کد خبر: ۲۱۵۰۹۴
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۸ - ۱۶ دی ۱۴۰۲ - 06 January 2024

بانکداری ایرانی-قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۱ دلار و ۱۷ سنت معادل ۱.۵۱ درصد افزایش به ۷۸ دلار و ۷۶ سنت رسید.

به گزارش تسنیم به نقل از رویترز، قیمت نفت به دنبال سفر آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا به خاورمیانه در تلاش برای مهار تنش‌های منطقه‌ای افزایش یافته است.

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با 1 دلار و 17 سنت معادل 1.51 درصد افزایش به 78 دلار و 76 سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با 1 دلار و 62 سنت، معادل 2.24 درصد افزایش، 73 دلار و 81 سنت معامله می‌شود.

قیمت نفت در روز پنجشنبه پس از انتشار خبر افزایش قابل توجه ذخایر بنزین و میعانات گازی آمریکا، به شدت کاهش یافت. اما هر دوی این شاخص‌های نفتی اولین هفته سال جاری میلادی را با افزایش قیمت پشت سر گذاشتند.
شرکت بزرگ کشتیرانی مرسک اعلام کرد تمام کشتی‌های خود را از تا مدتی از دریای سرخ دور نگه خواهد داشت.

از طرف دیگر، گزارش اقتصادی آمریکا نشان داد اشتغال در این کشور در ماه دسامبر رشد داشته که می‌تواند از تقاضا برای نفت در یک سال پیش‌رو آینده حمایت کند.

وزارت کار آمریکا اعلام کرد لیست حقوق بگیران بخش غیر کشاورزی این کشور 216 هزار نفر در ماه گذشته میلادی افزایش یافته است. اقتصاددان‌ها انتظار یک افزایش 170 هزار تایی را داشتند. آمار بالای اشتغال به معنای تقاضای بالا برای سوخت است.

بانک آمریکا اعلام کرد یک موضع دفاعی در برابر سهام نفتی در پیش می‌گیرد‌. این بانک متوسط قیمت نفت برنت را به خاطر مداخله اوپک برای تنظیم بازار، بین 70 تا 90 دلار در هر بشکه پیش‌بینی می‌کند.
از طرف دیگر، شرکت خدمات نفتی بیکر هیوز هم اعلام کرد تعداد چاه‌های فعال نفت و گاز طبیعی آمریکا روی هم رفته یک حلقه طی یک هفته گذشته کاهش یافته و به 621 رسیده است.

برچسب ها: نفت ، قیمت نفت
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: